22nd August 2005, 04:07
|
|
Administrator
|
|
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
|
|
En wees 'gerust': in België is het geen zier beter. Zo paait Belgacom de nieuwe abonnee met 'twee maanden gratis', zonder zelfs nog maar aan te geven wat de zaak dan wel moet gaan kosten na die twee maanden... Test-Aankoop heeft hiertegen wel al klacht ingediend, maar intussen blijft de zaak vrolijk aanslepen... Dit is volkverlakkerij eerste graad!
Om nog maar te zwijgen van de tweede graad:
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
En wat de shows betreft: ook daar overheerst het adagium: tot straks, na de reclame. Zo blijkt televisie vooral een permanente belofte te zijn, met tussentijdse schokeffecten om de aandacht vast te houden.
|
Eén van de doortrapte (maar al te doorzichtige) taktieken van de nieuwe Nederlandse - maar ook meer en meer actief op de Belgische mediamarkt - Berlusconi of Murdock, Mr. J. De Mol, is om middels zijn nieuwe tv-station Talpa ('mol' in het Latijn, de originaliteit heruitgevonden!) de reclamesessies te laten volgen door... jawel, een quiz-vraag over de getoonde reclamespots met uiteraard een hele resem prijzen eraan verbonden! Dat is het dan wel helemaal...
Persoonlijk verbind ik mij er stellig toe om bij dit circus compleet af te haken... 'Uw toilet onthult veel over U?' - 'Uw favoriete tv-stations even veel, indien al niet meer!' En voor de leraars-in-spe: Uw opvoedende taak zal er al evenmin simpeler op worden! Moraal van het verhaal: hoe diep kan je - als cultuur - (nog verder) vallen??
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
|