24th March 2011, 16:05
|
Registered User
|
|
|
|
Algemeen rookverbod
Persoonlijk vind ik dit een zeer goede maatregel. Als er iets is wat ik vervelend vind, dan zijn het mensen die op café roken en alle rook in je gezicht blazen. Het brengt mij aan het hoesten en het stinkt verschrikkelijk. Bovendien is roken slecht voor de gezondheid. Mensen die niet roken en vaak in de buurt zijn van rokers kunnen eveneens longkanker krijgen. Ik vind het echt niet erg dat de mensen in de toekomst niet meer mogen roken in een café of restaurant.
Als niet-roker is dat voor mij een goede zaak, maar langs de andere kant kunnen we ook wel stellen dat het een beetje oneerlijk is tegenover de mensen die wel roken. Op de duur kunnen zij nergens meer terecht. Maar wat is nu de beste oplossing? Als we een algemeen rookverbod invoeren, gaan we de mensen die roken benadelen. Doen we dat niet, dan gaan we de mensen die niet roken weer benadelen. Zij ondervinden immers hinder van de sigarettenrook. Misschien is een café met een afgesloten ruimte voor zowel rokers als niet-rokers de gulden middenweg? Zo kan iedereen rustig een café binnenwandelen en zelf kiezen in welke ruimte hij of zij zal plaatsnemen.
|