22nd March 2011, 16:44
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind niet dat wat Kristof zegt zomaar waar is van dat je de politie gemakkelijk kan beetnemen. Het is hun plicht om zulke gebeurtenissen serieus te nemen. Stel dat die jongen echt is aangereden maar de politie gelooft hen niet, dan blijft er een bestuurder die een zware fout heeft gemaakt ongestraft. Elke klacht of "verhaal" dat de politie binnenkrijgt moeten ze geloven en onderzoeken. Waarom bestaat de politie anders? Naarmate de tijd vordert zal de politie zoals nu toch ontdekken dat het verhaal verzonnen is.
Oke het is niet correct van die jongens om zomaar een verhaal te verzinnen, en dan nog iets wat er tegewoordig wel meer in het nieuws komt. Dat ze niet gestraft worden heb ik geen probleem mee, ik denk dat de politie wel ander werk heeft te doen dan twee jongetjes te gaan straffen omdat ze een misdrijf verzonnen hebben maar tegelijkertijd zenden ze wel een signaal uit naar de buitenwereld dat het echt niet erg is als je iets verzint en de politie daarmee op kosten jaagt. Daarom ben ik wel van mening dat de jongens een deel van de kosten op hun moeten nemen.
|