Enkele post bekijken
Oud 22nd March 2011, 01:54
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ik denk dat we zoals Evelien reeds vermeld heeft, eerst moeten nagaan en vragen stellen omtrent wat er juist gebeurd is voordat we een oordeel kunnen vellen over beide partijen. En dan zal de waarheid waarschijnlijk nog niet eens aan het licht komen. Het is een 'welles en nietes' spelletje waarbij beide partijen zich aan hun eigen waarheid proberen te houden zoals we in het filmpje kunnen zien. Ik vind het dan ook schandalig dat we uitspraken over beide jongens kunnen lezen op allerlei soorten websites. Niemand weet wat er juist gebeurd is. Pesten is nu eenmaal een groot probleem en is zoals Evelien reeds zei dagelijkse kost voor niet alleen leerlingen, maar ook volwassenen (buiten de school). Dit is dus geen reden om zo'n filmpjes op internet te zetten. Het slachtoffer, alsook de pester worden beide belachelijk gemaakt. Dit is voor beide partijen een pijnlijke zaak dat het zelfbeeld van deze kinderen in negatieve zin kan schaden. In plaats van dus zo'n drama te maken in de media (in de hele wereld) omtrent deze pestzaak, kunnen de ouders alsook de leerkrachten zich beter bezig houden met de psychologische begeleiding van deze kinderen... hopelijk zou dit dan kunnen leiden tot een verzoening tussen beide partijen?! Daarnaast is het ook niet goed om deze beelden te laten circuleren doorheen de wereld. Andere jongeren krijgen deze beelden ook te zien en ik denk niet dat het de bedoeling is dat we allemaal zo moeten reageren met fysiek geweld. Ik vind het dan ook belachelijk dat Casey (het zogenaamde slachtoffer) in een mum van tijd een internetheld werd omdat hij met fysiek geweld reageerde tegen zijn zogenaamde pester. Hij doet in principe net hetzelfde wat de andere jongen deed. 'Vechten' is voor niets goed! Praten is nu eenmaal belangrijk !!! Als deze jongens op deze leeftijd al zo geweldadig reageren... wat gaat dit dan binnen een paar jaar zijn? Het is dus allesbehalve goed om dit gedrag (van beide jongens) aan te moedigen en/of goed te keuren.

Bron (met filmfragment):
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-begonnen.dhtml
Met citaat antwoorden