Enkele post bekijken
Oud 21st March 2011, 23:37
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline

Ik heb al deze reacties gelezen en ik ben blij dat er EINDELIJK mensen waren die tegen die artikel in gingen. Ik ben gedeeltelijk met dit artikel akkoord, maar ik neem het toch met een korrel zout. Dit artikel heeft wel even in mijn hoofd rond gespookt omdat hier wel enige waarheid in kan zitten. Je het laatste uur voor je gaat slapen nog zeer geconcentreerd bezig houden, kan volgens mij wel leiden tot hersenen die nog niet toe zijn aan slapen. Dit zou dan aan de computer en/of televisie liggen.
Ik ben ervan overtuigd dat enorm veel jongeren ofwel televisie kijken ofwel op de computer zitten binnen het laatste uur dat ze gaan slapen. Aangezien dat dit artikel wel even in mijn hoofd heeft rondgespookt, vroeg ik mezelf af wat ik zoal kon doen zodat mijn hersenen niet te actief meer waren binnen dit uur. Wat ik nu doe (een artikel lezen en een gepaste, correct gespelde reactie plaatsen) is alleszinds niet 'weinig inspannend'. Daarna dacht ik aan een leerrijke en ontspannende manier; een boek lezen. Meteen stelde ik me de vraag of dit ook niet vrij inspannend is, want hiervoor heb je ook de nodige concentratie nodig. Weer een optie minder dus? Zo zijn er nog een paar voorbeelden door mijn hoofd geschoten waarvan ik dacht dat deze misschien ook niet 'ontspannend genoeg' zouden zijn.
Om tot de kern van de zaak te komen; ik snap dat men de jongeren wilt waarschuwen voor het stijgende computergebruik of kijken van televisie, al dan niet op de slaapkamer, maar blijven er niet zeer weinig opties over waarbij je je 'weinig genoeg concentreert' het uur voordat je gaat slapen?
Ik wil het computergebruik of het kijken van televisie laat op de avond absoluut niet promoten of verdedigen, maar ik heb hiervoor ook geen alternatieven gelezen. Hierdoor wekt dit bij mij een gevoel op waarbij de essentie van dit artikel vermindert..
Met citaat antwoorden