21st March 2011, 12:54
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het volledig eens met de vorige meningen. We kunnen ons een leven zonder computer, gsm, Playstation, … niet meer inbeelden. De technologie ontwikkelt ook zo snel, er komen steeds nieuwe snufjes op de markt die we allemaal wel willen bezitten en uitproberen. Ook zijn we wel een beetje verplicht om de technologie wat te volgen en regelmatig gebruik te maken van de computer en internet. Voor de opdrachten, werkjes, uurroosters,… van de school zijn we vaak aangewezen op het gebruik van internet. De sociale netwerken zorgen eveneens voor meer gebruik van de computer. Ik vind het leuk dat je deze netwerken kan gebruiken, je bereikt heel wat mensen. Het is wel zo dat je dan niet echt meer op de tijd let omdat het leuk is om met vrienden te chatten, er valt altijd wel iets nieuws te vertellen. Maar als de computer op je slaapkamer zorgt voor slaapgebrek, dan moet er wel iets aan gedaan worden, vind ik. Opletten en goed werk leveren in school is toch ook nog van belang. Het is misschien de taak van de ouders om inderdaad een oogje in’t zeil te houden, zeker bij jonge kinderen. Zelf probeer ik zo weinig mogelijk mijn computer te gebruiken op mijn slaapkamer. Uit ervaring weet ik dat ik minder vlug inslaap als ik nog gewerkt heb op mijn computer net voor het slapen gaan. Ik probeer dit dan ook te vermijden.
|