20th March 2011, 23:05
|
Registered User
|
|
|
|
Onderwijs in joodse scholen vaak niet in orde
Ik ben het volledig eens met de mening van Leen en Jasper. Vooral voor de scholen die subsidies krijgen van de Vlaamse overheid, vind ik het niet meer dan juist dat ze zich gedragen naar de regels die er voor hen werden opgesteld. Daarnaast moeten leerlingen net een breder kijk krijgen op de maatschappij, want enkel op die manier wordt het mogelijk om hen een kritische ingesteldheid aan te leren.
Vervolgens heb ik er begrip voor dat een andere godsdienst ook andere visies heeft, maar het is net de taak van de school om leerlingen vanuit verschillende hoeken naar de maatschappij te leren kijken, omdat ze daar thuis vaak de kans niet toe krijgen. Door bijvoorbeeld bladzijden uit de geschiedenisboeken te scheuren en hen daarna over de ontbrekende delen les te geven in de les joodse godsdienst is de kans op manipulatie van de informatie groter. Bij geschiedenis is het meestal de bedoeling om feiten weer te geven en ik twijfel er sterk aan dat dat het doel is van de lessen.
Ik vind het dus belangrijk dat leerlingen een correct beeld krijgen zonder hiaten over het huidige leven en dat van vroeger.
|