![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
20th March 2011, 18:53
|
Registered User
|
|
|
|
Mijn eerste reactie was super, eindelijk van de stank af als ik op cafe ben, maar eigelijk e zou het me niet kunnen schelen of er nu gerookt mag worden of niet op cafe. Ik werk zelf in een cafe waar er gerookt mag worden. Het is een typische "bruine kroeg" zoals er vroeger zoveel waren. Als wij een aparte rookkamer moeten voorzien voor de rokers, ja dan hebben we een groot probleem want wij hebben gewoon geen plaats daarvoor en het cafe zelf kleiner maken gaat ook niet want het nu is al vaak te klein door de hoeveelheid klanten. Als ik ben gaan werken ja dan stinken mijn kleren maar eigenlijk merk ik dat al niet meer, ook al rook ik zelf niet. En qua hoeveelheid rook die in het cafe hangt heb je zelf in de hand. Als uitbater moet je zorgen dat je een degelijk ventilatiesysteem hebt en dan mag er nog zoveel gerookt worden, je zal het niet merken met een goede ventilatie. Ik heb zelf snel last van de rook, maar als ik aan het werk ben heb ik zelden last want ik zet het afzuigsysteem gewoon een stand hoger en de rook verdwijnt vanzelf.
Daarom vind ik dat cafe-uitbaters zelf mogen beslissen of er gerookt mag worden in hun cafe of niet. En die zever over personeel, ik heb er zelf voor gekozen om er gaan te werken, ik wist dat daar gerookt mocht worden, ben ik daardoor gaan twijfelen??? Nee hoor en als dat een reden zou zijn was ik wel een rookvrij cafe gaan zoeken om een centje bij te verdienen.
|