Enkele post bekijken
Oud 20th March 2011, 18:18
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User

Ik vind het zeer goed dat er een algemeen rookverbod komt. Het is een goede maatregel die zeer positief is voor onze gezondheid. Ik kan ook wel begrijpen waarom dat cafébazen het hier niet mee eens zijn. Ze hebben vorig jaar al grote investeringen moeten doen als ze kozen voor een afzuigsysteem. En dan zouden ze nu terug investeringen moeten doen voor een rookkamer.
Na de vorige maatregel waarbij de uitbaters moesten bepalen of ze nog eten gingen serveren of niet hebben er veel gekozen om enkel nog drank aan te bieden. Nu zijn we een jaar later en nu mag er zowel in restaurants en cafés niet meer gerookt worden. Dus er zijn nu veel zaken die eigenlijk voor niets hun aanbod van eten hebben laten vallen.
Ik denk dat de omzet zal dalen van de cafés. Volgens mij gaan de rokers minder op café gaan omdat ze zich altijd moeten afzonderen als ze willen gaan roken. Als ik een roker zou zijn, zou ik dit niet echt aangenaam vinden. Het is dus een maatregel die zeer nadelig is voor rokers en cafébazen maar zeer positief voor de niet-rokers en de gezondheid van iedereen.
Met citaat antwoorden