Enkele post bekijken
Oud 19th March 2011, 21:34
Yana Daems Yana Daems is offline
Registered User

We leven in een technologisch tijdperk, net zoals Carmen zei. Jongeren zijn verzot op al de nieuwe technologische snufjes. Op het internet surfen of met elkaar sms’en is vaak zo leuk dat we de tijd snel uit het oog verliezen. Ik begrijp het wel, dat jongeren hun slaap laten om nog wat achter de computer te zitten. Als je bijvoorbeeld net een spelletje bent aan het spelen en je wilt een nieuwe topscore bereiken, als een vriendin problemen heeft en alles uitgebreid op msn vertelt of als je een nieuw lief hebt, is het heel leuk om nog wat te sms’en voor je gaat slapen.
In het artikel staat dat leerlingen te moe zijn als ze tot laat in de avond computerspelletjes spelen of op het internet zitten. Dit heb ik ook al ondervonden. Als ik bijvoorbeeld laat ben opgebleven om wat te chatten, dan merk ik dat de volgende dag zeker en vast tijdens de les. Je kan je moeilijk concentreren, je hebt absoluut geen zin in school en je neemt je voor om ’s avonds op tijd in bed te kruipen. Als het één keer avond is blijf je ondanks je voornemen toch laat op, omdat er nog een programma op tv komt dat je echt moet zien… Als dit regelmatig voorvalt, dan heeft dit zeker negatieve gevolgen voor de schoolprestaties.
Ouders moeten duidelijk grenzen trekken, zodat hun kind weet tot hoe laat hij/zij achter de computer mag zitten. Ook al is dit niet altijd even simpel, want er zijn veel jongeren die stiekem chatten, spelletjes spelen en tv kijken terwijl hun ouders denken dat ze slapen. De ouders moeten dus proberen om hun kind wat meer te controleren en ervoor zorgen dat de kamers van hun kinderen computervrij zijn.
Met citaat antwoorden