Enkele post bekijken
Oud 17th March 2011, 12:33
Christophe Christophe is offline
Registered User

Ik ben een roker. Blijkbaar de eerste die hier op deze post reageert. Ik kan, om te beginnen, al zeggen dat ik voor het rookverbod ben in plaatsen waar eten wordt geserveerd. Dit vindt ik zelf onsmakelijk.
Maar het rookverbod in cafés gaat erover. Dat is mijn mening.
Ik werk in twee cafés: één niet-roker café en één roker café.
Ik kan jullie al zeggen dat in het niet-rokers café zeer veel volk niet meer afkomt omdat er binnen niet meer gerookt mag worden. De eventuele afgekomen rokers gaan dan buiten staan. Het is me hier opgevallen dat zelfs niet-rokers naar buiten gaan staan om met de rokers te praten. Zou het kunnen dat het roken een soort van sociale interactie creëert??
In het rokers café is het bijna elke avond feest . De niet-rokers storen zich echt niet aan al het gerook. Ik geef wel toe dat de doordringende geur in de kleren voor mij ook wel vervelend is, maar kleren kunnen toch gewassen worden? Hier zal waarschijnlijk hetzelfde gebeuren als in het niet rokers café, als het rookverbod van toepassing zal zijn. De rokers, diegene die nog komen, zullen buiten gaan staan, en de niet rokers zullen volgen.

Ik vind dat het algemene rookverbod schandalig. Ik wil gerust mijn stem geven voor het rookverbod als de cafébazen zelf mogen kiezen of ze het toepassen of niet. Wel moet er een rookverbod zijn op plaatsen waar er gerechten worden gegeven.
Dit rookverbod kan ook niet goed zijn voor de economie.
Ten eerste: Veel cafés zullen redelijk wat klanten verliezen, en dus minder inkomsten creëren.
Ten tweede: Omdat de cafés klanten verliezen zal er minder worden gedronken en zo verliezen ook de brouwers een deel van hun inkomsten.
=> Hierdoor kan het zijn dat mensen hun job verliezen.
Ten derde: Meerdere rokers zullen stoppen met roken, en dus verliezen
nachtwinkels, krantenwinkels,ea een deel van hun inkomsten. Zelfs de staat verliest er bomvol geld mee: accijnzen, het belastbaar inkomen daalt,...

Dat is wat ik ervan vind.
Met citaat antwoorden