Enkele post bekijken
  #1  
Oud 17th March 2011, 11:17
Esther Horemans Esther Horemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 57
Klacht van Boerenbond tegen biefstuk-friet voor 2,5 bij Ikea.

De Boerenbond heeft bij de federale overheidsdienst Economie een formele klacht ingediend tegen de lancering van een maaltijd biefstuk-friet door IKEA. Dat schrijven de kranten De Tijd en De Morgen. Volgens Piet Vanthemsche zijn de acties van de Zweedse meubelketen een kaakslag voor de landbouw.

De Boerenbond wijst naar het feit dat boeren amper nog geld krijgen voor hun producten en, zoals in de varkenssector, soms met verlies moeten produceren. Eerder nam ook Horeca Vlaanderen het initiatief van IKEA al onder vuur. Dat werd de actie waarbij een biefstuk van 150 gram met frieten verkocht wordt voor 2,50 euro "stielbederf" genoemd.

De klacht van de Boerenbond is nog niet bij IKEA gearriveerd. "Maar we zijn op alles voorbereid", stelt Nele Bouchier, de woordvoerster van IKEA. "De actie is conform het strikt wettelijke kader. We verkopen niet onder de kostprijs en betalen alle verschuldigde belastingen zoals btw op de actie." (belga/odbs)

BRON: www.hln.be

Eigen mening:

Naar mijn mening vind ik het een beetje ongepast dat de boerenbond hierover klaagt. De Boerenbond zou beter ook eens denken aan de mensen die het minder breed hebben, zoals Ikea. De gezinnen die vaak geen geld hebben om uit te gaan eten, kunnen dat nu dankzij Ikea wel en dat is toch ook een belangrijk aspect naar mijn mening. Trouwens Ikea moet toch ook dat vlees aankopen ?
De Boerenbond heeft zelf nog niet zo heel lang geleden dingen gedaan die niet konden volgens mij, zoals tientallen liters melk weggieten. De 'stunt' van Ikea vind ik echt geen klacht waard.
Met citaat antwoorden