![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
16th March 2011, 13:43
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben ook tegen roken. En vond het rookverbod op restaurants een geweldig idee. Want inderdaad, er is niets ongezelliger dan eten waar rokende mensen bijzitten. Dit is niet appetijtelijk. Je merkt daarbij dan ook wanneer er juist iemand gaan roken is. Die geur is zeer doordringend.
Net zoals je op café gaat. Je kleren stinken, je haar kan je nadien meteen wassen,... allemaal negatieve dingen. Maar je moet het ook eens langs een andere kant bekijken. Wat als je vrienden zelf roken? Ik kan goed geloven dat zij dan niet meer graag op café gaan. Voor jezelf is het dan ook niet meer leuk om weg te gaan omdat je vrienden dan misschien niet meer graag meegaan. De oplossing is inderdaad een rookhokje of iets anders, maar dat is het hem ook niet he!
Ook verschillende uitbaters van café's zullen minder klanten over de vloer krijgen. Dit is toch zeer slecht voor de economie. Een pint en een sigaret, dat hoort in een café vind ik.
Een rookverbod op café's en dus minder klanten. Zit jij graag op café waar bijna niemand is? Dit is toch ook niet bevorderend. Ik zal ook eerder ergens binnenstappen waar meer mensen zitten dan waar er niemand zit. Dan vind ik het zo leeg!
Algemeen kan ik dus besluiten dat ik het rookverbod op restaurant een goede beslissing vind, maar een rookverbod op café vind ik er persoonlijk een beetje overgaan! Het is inderdaad niet prettig, maar je moet de rokers nu ook niet gaan discrimineren.
|