16th March 2011, 10:52
|
Registered User
|
|
|
|
"Bedankt God, om Japan te straffen met een aardbeving"
Mijn eerste reactie toen ik de titel van dit item/onderwerp las, was onmiddellijk irritatie en een kleine walging. Ondanks het verleden van mensen vind ik het absoluut ongepast om dergelijke uitspraken te verkondigen! Ik begrijp natuurlijk het standpunt van velen wat betreft de geschiedenis van Wereldoorlog 2 en het gekende "Pearl Harbor", maar de hedendaagse geschiedenis van Japan een straf van God noemen? Dat gaat voor mij een brug te ver! Zelfs je ergste vijand wens je niet zoiets als een aardbeving of een tsunami waarbij je alles verliest wat je liefhebt: woning, kleding, voedsel, land, misschien zelfs geliefden of vrienden/kenissen, ... Net zoals ik ook vind dat je iemand geen kanker toewenst, zelfs al haat je die persoon! Dat lijken misschien ouderwetse gedachten, maar toch verander ik niet van standpunt. Ik herinner mij de grote commotie rond Japan nog een aantal dagen geleden. Ik had vanalles opgevangen en ik dacht om eens wat actualiteit op te zoeken en ik werd gewoon stil van de beelden die ik zag! Zoiets is echt verschrikkelijk, het lijkt de geschiedenis te zijn die zich herhaalt (2004!). Persoonlijk dacht ik onmiddellijk verder aan de film '2012'. Ik geloof niet dat de wereld ten einde gaat komen, maar ik geloof wel in oude voorspellingen die zeggen dat het klimaat en de wereld zich begint te keren en wreken voor wat de mens allemaal heeft aangericht. Ik aanzie dat niet als een straf van God, maar eerder een wraakactie van wat de natuur al die eeuwen en millenniums heeft moeten slikken van zijn bewoners. Ik denk dat we met deze hedendaagse en actuele situatie nog maar aan het begin zitten van wat ons staat te wachten! Kijk maar de gevaren met de kerncentrales en nucleaire rampen waar zelfs onze gebieden en gewesten tegenwoordig mee bezig zijn ... Er kan nog iets ondernomen worden, maar het is toch al over twaalf uur vrees ik!
|