![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
16th March 2011, 04:26
|
![Barst's Avatar](image.php?s=8374d3ba2ccef99a2b4bffd372798397&u=1&dateline=1088092989) |
Administrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door stef.ven
Al moet ik wel zeggen dat u kort door de bocht gaat wat betreft het belang van een hoger diploma: u garandeert dat mensen zonder hoger diploma later jammerend en tandenknarsend door het leven zullen gaan omwille van hun job en ik vermoed dat u dan de lijn doortrekt en stelt dat mensen die wel een hoger diploma hebben (en dus hoger op de 'sociale ladder' staan) hier geen last van zullen hebben. (...) Ik ken echter een hoop mensen zonder hoger diploma die een perfect gelukkig leven leiden met een goed inkomen én ik ken een paar leerkrachten zeker niet met hun volle goesting lesgeven.
|
Ik garandeer alleen dat de KANS op gejammer en tandengeknars een stuk hoger zal liggen middels gefnuikt hoger diploma! En alsdusdanig 'trek ik de lijn niet door', want ook hier gaat het om kansberekening, te weten: "Mensen met een hoger diploma voelen zich DOORGAANS beter in hun vel dan mensen die niet in voorkomend geval verkeren...
Wat uiteraard niet wil zeggen dat de uitzonderingen de regel bevestigen(1) EN dat een diploma UITERAARD geen sluitende garantie biedt op 'een perfect gelukkig leven'(2). Dat laatste zou pas al te simpel zijn, en de realiteit in al zijn complexiteit, is nu eenmaal een stuk weerbarstiger ten aanzien van eenduidige verklaringen, zeker als het gaat om 'geluk'! ![Wink](images/smilies/wink.gif)