Enkele post bekijken
Oud 15th March 2011, 23:13
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User

Iedereen is gelijk voor de wet en moet worden gerespecteerd. Daar ben ik van overtuigd. Iedereen die in België woont of komt wonen, moet worden gerespecteerd en heeft gelijke rechten en plichten. Ik respecteer zelf ook mensen van een andere godsdienst in ons land, ik vind dat ze hun geloof mogen uiten. Maar als dit problemen geeft op school of op het werk, waarom dan zo moeilijk doen? Hoe groot is de stap om die hoofddoek af te nemen? Waarom niet enkel voor school of voor het werk die hoofddoek afnemen en thuis weer opzetten? Ik weet dat het heel moeilijk kan zijn voor moslims om hun hoofddoek af te nemen, maar als hier zoveel drama om wordt gemaakt, zeker omdat het in België niet het geloof is om een hoofddoek te dragen, waarom dan gewoon niet om 'school- of werkgebonden redenen' die hoofddoek even afnemen? Ik vind het positief dat de gemeenschapsscholen zelf mogen beslissen over het hoofddoekenverbod. Zo komt er geen algemene wet bij kijken en zijn de scholen nog vrij in hun beslissing.
Met citaat antwoorden