Terwijl de verwoestende aardbeving en tsunami in Japan wereldwijd medeleven opwekken, kan het meisje in onderstaand filmpje haar geluk niet op. "God heeft de atheďsten in Japan gestraft, en ik ben dolgelukkig", klinkt het.
"God is zo'n goede God. Nog maar pas zaten we te bidden dat God de ogen van de atheďsten zou openen en nu heeft hij Japan letterlijk beetgegrepen en het land dooreengeschud."
"God die de mensen wakker maakt en zegt: jullie gaan naar de hel… stel je eens voor wat er op het einde van de veertigdagentijd te gebeuren staat."
"Japan was een goed begin, maar als God begint aan Europa en Amerika, wordt het waanzinnig en tegen Pasen zal iedereen zien dat Je echt bent en dat de Bijbel echt is. Ik weet met mijn vreugde haast geen blijf. Ik ga nu nog harder bidden dan ooit tevoren."
Bron:
www.vandaag.be
15/03/2011
Mijn mening:
Toen ik dit artikel las schrok ik wel even. Een meisje heeft een filmpje gemaakt waarin ze zegt dat ze zo gelukkig is dat God de atheďsten in Japan heeft gestraft. Dit is toch onvoorstelbaar. Heel de wereld treurt met de slachtoffers mee en dan begint er iemand te verkondigen dat dit allemaal rechtvaardig is.
Het meisje in het filmpje (dat niet meer beschikbaar is op Youtube) gelooft heel erg in het bestaan van God. Hij zal volgens haar al de atheďsten straffen en naar de hel sturen. Vreemd, want de God waar ik over heb geleerd is een heel vreedzaam man die mensen een tweede kans geeft in plaats van hen naar de hel te sturen. Niet alleen onze God, maar ook de andere Goden, zijn volgens mij helemaal niet zo kwaadaardig. Daarom vind ik het vreemd dat een godsdienst oorlog of zo’n situaties in de hand kan werken. Ik heb alle respect voor mensen die geloven, maar ik kan niet begrijpen hoe het meisje het over haar hart kan krijgen om zo’n dingen te zeggen (en het filmpje dan nog eens op het internet te plaatsen).
Al dan niet in God geloven is trouwens een keuze die iedereen voor zich moet maken.