Enkele post bekijken
  #5  
Oud 14th March 2011, 14:37
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Ik denk dat het probleem ook vaak ligt bij het feit dat mensen maximaal éénmaal naar de winkel of supermarkt willen gaan. Dan proberen ze zoveel mogelijk voedsel mee te nemen om hier de week mee door te komen. Men zou in plaats van dit te doen moeten proberen om meer naar de winkel te gaan, en daar zo bewust mogelijk kiezen wat men de volgende dagen wilt eten/drinken. Hier is echter meestal geen tijd voor in het gemiddelde huishouden, waardoor men steeds de neiging heeft om per winkelbezoek de koelkast volledig te gaan vullen.
Ook vind ik dat supermarkten zeer goed hun kwaliteit van hun koopwaar moeten controleren, aangezien ik vaak in de winkel (zeker bij groenten en fruit) waar zie die eigenlijk niet zouden mogen verkocht worden. Nog ene goed idee zou zijn om per soort gezin (groot, gemiddeld, klein) aparte verpakkingen aan te bieden, zodat je niet altijd verplicht bent voor grote verpakkingen te kopen. Dit zie je echter nu al vaak in de winkels, maar de prijs-hoeveelheid verhouding tussen deze verschillende verpakkingen is meestal niet juist.
Met citaat antwoorden