Enkele post bekijken
Oud 12th March 2011, 14:39
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Matthias.Krols
Dit zijn inderdaad schrikwekkende cijfers. Ik twijfel hierbij wel over de betrouwbaarheid van deze cijfers. Welke leerkracht gaat nu toegeven dat hij een seksuele relatie heeft met een leerling? Het is natuurlijk wel zo dat elke seksuele relatie tussen leerkracht en leerling er één te veel is. Een leerkracht moet ten allertijde kunnen weerstaan aan de verleidingspogingen van een leerling. Zelf contact zoeken met een leerling is nog veel erger. Ik hoop voor het onderwijs dat zulke situaties bitter weinig voorkomen!

Inderdaad, zelf heb ik ook vragen bij de betrouwbaarheid van deze cijfers. Vermoeden de ondervraagde leerkrachten dit (omdat er bijvoorbeeld hardnekkige roddels rond gaan), of zijn ze er echt zeker van? Bovendien is het vreemd dat deze leerkrachten zoiets wel vertellen aan mensen die een rondvraag doen, maar zwijgen tegen hun eigen directie. Als leerkracht is het immers hun plicht om zoiets aan de directie te vertellen.

Net als Matthias vind ik dat een relatie tussen leerkracht en leerling niet kan. Als leerkracht heb je namelijk een opvoedende functie. Daarnaast ben je ook een vertrouwenspersoon. Een leerkracht die een leerling probeert te verleiden, maakt misbruik van dit vertrouwen.
Met citaat antwoorden