![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
12th March 2011, 14:33
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb al een aantal videofragmenten gezien, en het is bijna alsof je een Hollywood film aan het bekijken bent. Sommige dingen (zoals bv. de tsunami die op een autoweg afsnelt en het verkeer gewoon meeneemt op zijn verwoestende pad) zijn zo ongeloofwaardig en jammer genoeg wel degelijk echt gebeurd.
Bij mijn weten is de perimeter ook al uitgebreid naar zo'n 20km rondom de kerncentrale van Fukushima. Men kan deze actie op 2 manieren bekijken:
1. De Japanse autoriteiten voorzichtig zijn en een mogelijke ramp voor zijn
of
2. Er is al sprake van een ramp of er is zekerheid dat er een ramp te gebeuren staat, de Japanse autoriteiten grijpen daarom in.
Maar wat de reden achter deze acties ook mag wezen, men mag ook niet vergeten dat - moest er er een ramp plaatsvinden - dit niet enkel lokaal maar ook internationaal schade zou kunnen aanrichten. In zo'n situatie hoop ik dat de Japanse regering geen informatie gaat achterhouden en iedereen op tijd maatregelen kan nemen om zich te beschermen.
Japan mag dan wel beter voorbereid zijn op dit soort rampen dan Port-au-Prince, de schade die deze natuurramp heeft aangericht is nog steeds immens.
|