Enkele post bekijken
Oud 12th March 2011, 09:30
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Al vanaf het jaar dat ik 8 werd, ben ik ingeschreven in de muziekschool. Dit jaar wordt ik 21 en nog steeds ben ik muzieklessen aan het volgen. 8 jaar vond ik een goede leeftijd om te starten met notenleerlessen. Ik denk dat als ik jonger was geweest, ik niet echt veel van die theorie gesnapt zou hebben. Maar al vanaf ik groot genoeg was om met mijn handjes aan het klavier te kunnen, speelde ik al piano. Mijn ouders, grote broer en mijn twee oudere zussen konden al muziek en hebben mij een aantal dingen geleerd.
Ik ben dus zeker voor het idee om de leeftijd te vervroegen voor kinderen die muzieklessen willen volgen. Maar ik zou het jammer vinden, moesten kinderen meteen een instrument kiezen. Na één jaar notenleer kende ik nog niet al te veel instrumenten, enkel de instrumenten die ik thuis al had gezien bij mijn familie. Het zou goed zijn, vind ik, dat kinderen tijdens de muzieklessen met verschillende instrumenten mogen werken.
Lessen volgen via internet vind ik toch maar niets... Een goede muziekleerkracht kan kinderen (en ook volwassenen) op verschillende manieren de theorie uitleggen, corrigeren in zangoefeningen,... En bovendien was het gewoon veel te leuk om echt "een klas" te zijn. Samen zingen op de muziekschool terwijl de leerkracht begeleidt op piano, dat vond ik geweldig!
Met citaat antwoorden