Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th March 2011, 20:50
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 70
Zelf heb ik ook zeven jaar lang muziekschool gevolgd. Dat eerste jaar notenleer zonder een instrument te spelen heb ik niet ervaren als overbodig of saai ... Meer zelf, ik deed dat heel graag! Zo had je toch een goede basis om te beginnen met een instrument.

Het afschaffen van dat eerste jaar lijkt voor mij dus niet hoogstnodig, maar ik begrijp ook wel dat ze kinderen direct een instrument willen laten bespelen om hen er zo direct kennis mee te laten maken. Toch zullen de lessen dan goed aangepast moeten worden aan het feit dat de kinderen nog geen noten kunnen lezen. Daar gaat men immers in het systeem dat nu geldt nog wel van uit! Daarnaast kunnen kinderen ook kennis maken met meerdere opleidingen die een muziekschool aanbiedt. Zo kunnen ze eerst effectief te weten komen wat de verschillende opleidingen inhouden en wat ze graag doen. Pas achteraf moeten ze dan kiezen wat ze echt willen doen! Dat is voor de kinderen zelf ook interessanter, omdat ze op die manier direct weten wat hen het best zal liggen.

De lessen die via internet gegeven zullen worden, zullen volgens mij heel erg in trek zijn. Mensen kunnen op hun eigen tempo een muziekinstrument leren bespelen en hebben niet de verplichting om elke week één of meer uren op een muziekschool door te brengen... Dit zal volgens mij ook meer en meer volwassenen aanzetten tot het leren bespelen van een muziekinstrument.
Met citaat antwoorden