Enkele post bekijken
Oud 10th March 2011, 20:28
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Hanne Jansen
Citaat Jens Cuypers:

Met deze stelling ben ik het absoluut niet eens. Boussoufa heeft van zijn hobby inderdaad zijn job gemaakt en moet hier dus van kunnen leven. Het is normaal dat hij een contract sluit om goed te kunnen leven en nog wat opzij te kunnen zetten. Maar bij Anderlecht had hij dat al. Hij kon zelfs al veel opzij zetten.
Ik kan mij niet voorstellen dat Boussoufa gelukkiger wordt met dit contract. Zeker als je weet waar het geld vandaan komt. Ik begrijp niet dat je bloedgeld wilt aannemen, zeker als je het eigenlijk niet nodig hebt. Wat Jens zegt, dat er in de wereld talloze mensen zijn die hun fortuin op oneerlijke wijze hebben verdiend, klopt. Maar dat maakt nog niet dat Boussoufa dat ook moet doen. Bovendien betwijfel ik of zijn leven bij zijn nieuwe club er beter uit zal zien.

Onvoorstelbaar hoe laag mensen door hebzucht kunnen vallen!

Hanne, ik kan jouw gedachtegang ook volledig begrijpen. Maar stel je nu voor dat jij een nettoloon zou hebben van €2000 euro. Dat is een redelijk hoog loon, waar veel mensen niet aan komen. Je zal ook de mogelijkheid hebben om wat spaarcentjes aan de kant te kunnen zetten. Maar op een dag krijg jij elders een werkaanbieding, waar je meer dan het dubbele kan verdienen. Het is echter wel een tak van een multinational met een omstreden persoon aan het hoofd van deze grote multinational. Ga jij deze job dan laten schieten, omwille van hem?

Ik vind het ook helemaal niet correct dat hij gaat voetballen voor iemand met zulke feiten op zijn naam, maar ik kan wel aannemen dat hij deze financiële beslissing neemt. Uiteindelijk is het ook Ruud Gullit die in het team de leiding heeft, de voorzitter zorgt veel eerder voor financiële steun en het transferbeleid.

En of het leven hem ginder bevalt, dat valt af te wachten. Het is een risicovolle stap die hij zet, maar wie niet waagt niet wint.
Met citaat antwoorden