Enkele post bekijken
Oud 10th March 2011, 19:20
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Ik denk dat zowel mannen als vrouwen graag positieve feedback krijgen over hun uiterlijk. Wie hoort het eens niet graag, dat hij of zij er goed uit ziet. Maar voor zover ik weet, is het vaak niet mogelijk om commentaar te geven op foto's van andere mensen, als je geen "vrienden bent" op facebook. Dus dan stel ik mij de vraag, kan je wel commentaar krijgen van 'onbekende' mensen? Vrienden gaan niet snel zeggen dat je lelijk bent of iets dergelijk. Dat zal meestal wel vrij positief getint zijn, wanneer er reactie komt op een foto.

Verder heb ik ook een beetje het gevoel dat het jongere meisjes (maar ook jongere jongens) zijn die 'ik-poseer-mooi-voor-de-spiegel-en-trek-mezelf-in-de-spiegel-zodat-je-mijn-fototoestel-ook-nog-ziet' foto's op sites als facebook plaatsen. Indien het toch mogelijk is om bij 'onbekenden' te posten, dan zijn zij die mensen die vooral nood hebben aan positieve feedback. Wanneer zij een negatieve commentaar krijgen op hun foto, dan trekken zij zich dat heel erg aan. Ze hebben immers heel veel aandacht besteed aan het maken van deze (in hun ogen) mooie foto. Wanneer dit dan niet geapprecieerd wordt, dan is dit als een donderslag bij heldere lucht. Zij zijn dan ook makkelijke doelwitten voor pesterijen, maar ook voorbestemd om de populaire individuen te worden in een groep. De wijze waarop 'het netwerk' je opneemt, dat is ook de wijze waarop je gevormd wordt. Of je wordt een leider of je wordt een onderdrukt individu dat niet echt aanvaard wordt.

Dit is jammer genoeg 1 van de grote negatieve kanten aan een netwerksite zoals Facebook.
Met citaat antwoorden