Enkele post bekijken
Oud 10th March 2011, 17:51
Valerie.Vaes Valerie.Vaes is offline
Registered User

De echte reden waarom vrouwen foto's op Facebook posten

Vrouwen die hun uiterlijk belangrijk vinden, gebruiken Facebook om zich beter te voelen. Dat is de echte reden waarom ze foto's posten: zodat ze positieve feedback krijgen en ze bevestigd worden in hun zijn. "Teleurstellend", besluit onderzoeksleider Michael Stefanone van de universiteit van Buffalo.

Stefanone en zijn team analyseerden het Facebookgedrag van 311 vrijwilligers. Ze gingen na hoeveel tijd er op Facebook werd doorgebracht, hoeveel foto's werden gedeeld, hoe groot het netwerk is en hoe 'promiscue' er omgegaan werd met vriendverzoeken.

Vrouwen die hun zelfbeeld baseren op de reactie van anderen, zoals toestemming, uiterlijk of winnen, spenderen het meeste tijd aan foto's. Wie haar uiterlijk als belangrijkste bron voor zelfvertrouwen heeft, post vaker foto's. Vrouwen die gericht zijn op familie en hoogstaande morele waarden, spenderen dan weer minder tijd online.

"Er zijn opvallende verschillen in het gedrag tussen mannen en vrouwen, als resultaat van de culturele focus op het uiterlijk van vrouwen. Dat is misschien stereotiep en voorspelbaar, maar het is ook teleurstellend dat anno 201 vrouwen nog steeds hun zelfbeeld baseren op hun uiterlijk, en de nood voelen zichzelf te promoten", argumenteert hij.

"De aandacht die besteed wordt aan hoe vrouwen eruit zien in de populaire media heeft daar wellicht iets mee te maken."
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...ok-posten.dhtml

Eigen mening:
Ik ben zelf een vrouw en ik zou het misschien niet mogen zeggen, maar dit zou wel eens kunnen kloppen .Ik zeg niet niet dat dit in alle gevallen zo is, sommigen posten ook gewoon foto's om hun wekelijkse uitspattingen te kunnen delen met hun vriend(inn)en, maar elke vrouw wil al eens bevestiging. Langs de andere kant: Hoe eerlijk is het commentaar die gepost wordt bij dergelijke foto's?
Met citaat antwoorden