Onderwerp: Koekelberg stapt op
Enkele post bekijken
Oud 8th March 2011, 11:36
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door jens.cuypers
De Franstalige liberalen van MR hadden gesproken van "Vlaams laster" tegen commissaris-generaal Koekelberg.

Een van de weinige keren dat ik akkoord ga met de franstalige liberalen. Ik vind het degoutant hoe de VRT dit hele gebeuren gehyped heeft. Zeker de denigrerende en sarcastische toon waarmee Kathleen Cools Koekelberg interviewde maakte mij inwendig razend. En dan stel ik mij de vraag: "wie denken die journalisten wel dat ze dat ze zijn??" De 'schandpaalmedia' is bezig aan een opmars, en ik erger mij daar dood aan.

Daarnaast is deze zaak puur een politieke kwestie. Koekelberg was een zeer bekwame commissaris-generaal en bovendien een man met het hart op de juiste plaats die nu het slachtoffer is van interne nijd. Of is er iemand die denkt dat deze 'affaire' ook zo'n commotie veroorzaakt zou hebben moest hij die topfunctie bij Interpol binnengehaald hebben? Natuurlijk niet, want dat zou een heel prestigieuze zaak geweest zijn voor België.

Ik geloof ook niet zomaar alles wat ze in de kranten schrijven, dus of ze geld uitgegeven hebben aan privé-aankopen en hoeveel dat juist geweest is laat ik hier even buiten kwestie (dat ze het eerst maar bewijzen). Ik val echter zelf niet achterover van het bedrag dŕt ze hebben uitgegeven. Als je lobbyt voor een prestigieus mandaat en je trekt er op uit met een hele delegatie dan zit je snel aan zo'n hoog bedrag. In de politiek rolt het geld, en het is inderdaad jammer dat dat gebeurt met ons belastinggeld, maar dat is nu eenmaal zo. En dat die meneer van de politie op zakenreis gaat met dat geld geeft mij in ieder geval een beter gevoel dan te weten dat met datzelfde belastinggeld flutpartijen als LDD en Vlaams Belang gefinancierd worden. Of misschien kan de VRT eens nagaan hoeveel geld er al verkwist is door die ruziemakende politici die (g)een regering proberen te vormen?
Met citaat antwoorden