Enkele post bekijken
Oud 7th March 2011, 22:34
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User

De reactietijd van een persoon die aan het bellen is wordt zo drastisch hard verminderd dat een ongeluk snel gebeurd is. Ik maak mij ook geregeld boos wanneer ik een chauffeur zie die aan het bellen is achter het stuur. Pas wanneer ze een accident veroorzaken gaan ze de nadelen van bellen achter het stuur opmerken, maar dan kunnen de gevolgen al onomkeerbaar zijn. Daarom kan de politie best ingrijpen en zwaar optreden wanneer ze iemand zien bellen achter het stuur. Dan gaat de bestuurder al tweemaal nadenken om naar de gsm te reiken. Wanneer we op deze manier mensenlevens kunnen redden, dan mogen de controles van mij dagelijks gebeuren. Nog een voordeel van extra controles is dat er eventueel andere bestuurders opgemerkt worden die een gevaar betekenen voor het verkeer. Al deze zaken dragen bij tot een veiliger verkeersnetwerk.

Ik hoop dat deze verscherpte controles snel zullen uitgebreid worden over de rest van België (net zoals Nathalie vermeldt). We moeten ons niet alleen veiliger kunnen voelen in Limburg, maar over heel België. En daar kan alleen toe geleid worden wanneer de controles over heel België strenger worden. Maar niet alleen verstrengd, maar ook verhoogd. Zodat de chauffeurs minder snel het risico nemen om naar de gsm te grijpen.
Met citaat antwoorden