Onderwerp: Koekelberg stapt op
Enkele post bekijken
Oud 6th March 2011, 20:52
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User

Koekelberg stapt op

Koekelberg stapt op

Fernand Koekelberg beëindigt vanaf maandag zijn mandaat als commissaris-generaal van de federale politie. Dat kondigde hij zondag zelf aan. Hij wordt opgevolgd door hoofdcommissaris Paul Van Thielen.

Koekelberg bracht zelf de ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie op de hoogte van zijn beslissing om zijn mandaat van commissaris-generaal van de federale politie te beëindigen. Dat gebeurt vanaf maandag 7 maart.

Als reden voor deze beslissing noemt Koekelberg "de herhaalde aanvallen waar ik in de loop van deze vier jaar van mandaat mee te maken kreeg, waren enerzijds evenveel aantastingen aan mijn eer, anderzijds bleven ze niet zonder impact op het imago van de federale politie". Voorts kan hij naar eigen zeggen zijn functies niet meer optimaal uitvoeren.

De functie van commissaris-generaal wordt voorlopig behartigd door hoofdcommissaris Paul Van Thielen, directeur-generaal van de federale gerechtelijke politie die hem gewoonlijk vervangt bij zijn afwezigheid of beletsel.
Bron: Knack.be

Goed nieuws, vind ik. De man heeft minstens 100 000 euro (van ons, de belanstingbetaler!) uitgegeven aan reizen, dure vliegtuigtickets, feestjes, koffers van Delvaux enz. Het is niet meer dan normaal dat meneer Koekelberg een stapje terugneemt. Terwijl België uit de economische crisis aan het ploeteren was, gooide hij het geld uit deuren en ramen. Gewoonweg onverantwoord. Waar een man met een beetje macht niet toe in staat is...
Met citaat antwoorden