Enkele post bekijken
Oud 2nd March 2011, 19:32
Femke.Van.Dyck Femke.Van.Dyck is offline
Registered User

Leonardus Lessius werd in 1554 geboren als Lenaert Leys. Hij was een van de meest invloedrijke en oorspronkelijke jezuïeten op het keerpunt van de zeventiende eeuw. Lessius studeerde in Douai, waar hij faam verwierf als excellent hellenist, gaf les te Douai en daarna in Leuven (1585-1600).

Hij maakte naam met een aantal controversiële standpunten i.v.m. de vrije wil (i.c. gratie en voorbestemming) en met zijn economische ethiek.

Lessius is ontstaan uit een operationele samenwerking tussen Lessius Mechelen (voorheen Katholieke Hogeschool Mechelen) en Lessius Antwerpen (voorheen Lessius Hogeschool). Maar waarom kan Lessius gewoon niet KHA (Katholieke Hogeschool Antwerpen) worden? Dan kan de KHM en KHK blijven bestaan...

Enerzijds is het voor de eenduidigheid gemakkelijker als elke school van een associatie hetzelfde is. Een aangezien Lessius toch een naam met betekenis is, kan dit in mijn ogen geen kwaad.
Anderzijds vind ik dat als de KHK in Lessius Kempen verandert, er een deel authenticeit wegvalt.
Bij iedereen is de naam KHK bekend.
Je kan dit vergelijken met Coca-Cola. Iedereen kent het merk. Als je de naam verandert verliest het voor mij, een deel van zijn persoonlijkheid.

http://www.lessius-ho.be
Met citaat antwoorden