![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
2nd March 2011, 10:50
|
Registered User
|
|
|
|
2872 ton sluikafval langs Vlaamse wegen
2872! Dit is toch wel veel hoger dan ik verwacht had. Ik vind het gewoon heel erg dat mensen niet even kunnen wachten met een blikje of papiertje uit de auto te gooien. Ik zie het bijna dagelijks als ik op de snelweg rijd en je kan dan de nummerplaat wel opschrijven, maar zonder foto ben je niets! Een ander voorbeeld is bij ons in de straat (doodlopende straat met veel bos en één huis), hier worden wekelijks twee à drie zakken met vuilnis gestort. De mensen van de vuilniswagen vragen maandelijks of wij al weten wie al dat afval stort, maar we hebben het nog nooit gezien omdat ze het steeds in de late avond komen doen en in het midden van de week. Ik denk persoonlijk dat het nieuwe actieplan van Hilde Crevits weinig effect zal hebben, we moeten veel strengere en hardere maatregelen treffen. Een ander initiatief zou misschien kunnen zijn om nog meer auto's te plaatsen met mensen die niet enkel letten op het bellen in de wagen, maar ook op het storten van afval en als er iemand gepakt wordt hangt er een zware boete aanvast!
Ik zou niet graag hebben dat er in België hetzelfde gebeurt als in Napels, want daar is het echt verschrikkelijk op het gebied van afval!
|