Enkele post bekijken
  #5  
Oud 1st March 2011, 11:24
marie.vanhoof marie.vanhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 74
(...) En ik snap niet goed waarom dit dagelijks faalt.

Komt één trein te laat, dan heeft dit een invloed op het hele netwerk. Vooral rond de regio Brussel vormt dit een probleem. Per dag zijn er meerdere treinen, vooral tijdens de spits, die een vertraging oplopen. Wat ook een rol speelt, is het feit dat sommige station slechts één of twee perrons hebben. Wanneer twee treinen elkaar moeten passeren op hetzelfde spoor, en één trein heeft vertraging, dan is de andere trein verplicht om te wachten.

Daarom ook dat de NMBS enkele van deze treinen definitief wilt schrappen. Toch hebben ze al te veel tevergeefse pogingen om de stiptheid te verbeteren, ondernomen.

Vorig jaar, begin december. Alles verloopt tot dan zeer vlot. Onze school heeft toen de uurrooster aangepast, zodat deze perfect zou aansluiten met de uren van de bus en de trein. Wat doet de NMBS? De uren van de trein worden aangepast, waardoor vele treinreizigers een lange tijd in het station van Herentals moesten wachten. Gelukkig heeft de NMBS deze uren terug veranderd naar de oorspronkelijke uren. Wanneer de bus te laat komt, wat té vaak gebeurd trouwens!, zitten we natuurlijk weer in hetzelfde schuitje.

Ik vrees dat het altijd een probleem zal blijven, zowel bij de NMBS als bij De Lijn.
Met citaat antwoorden