Enkele post bekijken
Oud 1st March 2011, 10:01
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Morgen 'No Pay Day' bij de NMBS???

Ik gebruik zelf de trein niet zo vaak, maar wel De Lijn en die staken ook zeer regelmatig. De laatste jaren neemt de ontevredenheid tegenover het openbaar vervoer zoals De Lijn en NMBS alsmaar toe. Dit heeft tot gevolg dat de reiziger zelf gaan staken door geen vervoersbewijzen te gaan tonen. Dat vind ik op zich eigenlijk wel een goed gebaar naar het openbaar vervoer en de politiek toe om aan te tonen dat de reizigers niet tevreden zijn. Natuurlijk zou het ook ongepast zijn om die maatregel extremer te maken zoals niets betalen. Dus de mobiliteitsgelegenheden moeten onze kant van het verhaal op deze manier trachten te begrijpen. Ik vind het een goede maatregel, maar natuurlijk kunnen we niet altijd de instellingen zelf beschuldigen. Soms zijn zij helemaal geen oorzaak, maar zelf een slachtoffer. Daarom mogen we niet te snel conclusies trekken! Want hoe het ook gedraaid en gekeerd wordt, vanuit mijn perspectief kan ik toch zeggen hoeveel respect ik soms heb voor buschauffeurs want het is toch een job appart!
Met citaat antwoorden