Enkele post bekijken
Oud 27th February 2011, 14:04
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User

Snelheidsovertredingen

Ja, er zijn heel wat mensen die bewust te snel rijden en ik vind dat zoiets bestraft moet worden. De verkeersregels volgen is belangrijk om je eigen veiligheid te garanderen, maar ook die van anderen. Als ik op een baan rijd waar de maximumsnelheid 50 km/uur is, zijn er achter mij dikwijls bestuurders die heel dicht tegen mijn wagen rijden. Zoiets vind ik echt ongehoord. Als er iets is dat mij bij het autorijden serieus stoort, dan is het dat wel. De maximumsnelheid staat aangegeven en als het hen niet zint, moeten ze mij maar voorbij rijden.

Toch moet ik wel zeggen dat je soms helemaal niet weet hoe hard je op bepaalde plaatsen mag rijden. Je weet dat je 90 km/uur mag rijden als er geen borden staan. Soms vind je echter voor een langere periode geen enkel verkeersbord terug. Vervolgens kom je ineens een verkeersbord tegen met vb. 70 km/uur, herhaling. Tja, dan heb je eigenlijk een overtreding begaan en je wist het zelf niet eens.

Mensen die bewust een overtreding begaan moeten daarvoor gestraft worden. Als je in de bebouwde kom tegen 90 km/uur rijdt, breng je niet alleen jezelf, maar ook anderen in gevaar. Toch vind ik ook dat op sommige plaatsen de verkeersregels duidelijker aangegeven moeten worden zodat je als automobilist tenminste weet hoe hard je op een bepaalde baan mag rijden.
Met citaat antwoorden