Enkele post bekijken
  #8  
Oud 26th February 2011, 18:03
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Waarom tegen het terugvragen van de studiebeurs.
Ja dat is wel vervelend voor de ouders, maar ik als ouder zou gewoon ervoor zorgen dat mijn kind dit terug betaald. Zo krijgt die zowel een les in het werken voor je geld, als ( mogelijk ) een les in dat je verder moet studeren om ergens te geraken dan vakken te vullen of aan de lopende band staan.( No offence wie dit graag doet )

Ook is de vraag er van meer controle op spijbelaars. Ik denk dat dit al op het maximum is dat een school kan doen. Er gaan altijd klassenlijsten rond en aan de schoolpoorten is er bijna altijd controle dat niemand zomaar kan vertrekken.
Je kan niet verwachten van dorpsbewoners om jongeren zelf te gaan controleren als ze ergens tijdens de schooluren iemand zien lopen.

Ooit moeten zij ook belastingen betalen en ons geld gaat daar ook naar toe. Ik zou graag hebben dat het dat gaat naar mensen die het wel kunnen gebruiken. Die net buiten de boot vallen van beurzen.

Het is natuurlijk jammer voor de ouders die echt hun best doen om hun kinderen naar school te laten gaan. Maar er zullen altijd wel ergens mensen uit de boot vallen, bij eender wat je doet of verlangt met betrekking op geld.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden