25th February 2011, 14:07
|
Registered User
|
|
|
|
Rilatine tegen ADHD helpt niet om beter te studeren
De titel klinkt inderdaad veelbelovend. De resultaten van het artikel en de test prikten onmiddellijk mijn nieuwsgierigheid omdat we vandaag de dag toch vaker worden geconfronteerd met ADHD en rilatine. Maar het onderzoek verloopt helemaal niet zoals we dat van de Standaard gewoon zijn. Het was een nutteloos en zinloos onderzoek.
Toch kan ik wel zeggen dat ik het ongehoord vind dat studenten met ADHD hun medicijnen doorgeven aan hun vrienden. Het is een medicijn geschreven voor dragers van ADHD, je geeft toch ook geen antibiotica aan iemand die geen ontsteking heeft? Ik vind dat zeer onverantwoord, zeker omdat je lichaam daar volgens mij anders op reageert en je ook wel eens bijwerkingen zou kunnen vertonen bij veeldurig en langdurig gebruik. Misschien moeten we daar toch eens een beetje bij stilstaan. Stel dat we ooit deze medicijnen wel moeten innemen, is ons lichaam daar op lange termijn resistent tegen en dat kan grote problemen met zich meebrengen. Ik weet dat het vergezocht lijkt, maar als je dieper nadenkt, kan je wel tot besef komen dat het misschien een goed idee is om niet deel te nemen aan de 'pillenhandel'.
|