Enkele post bekijken
Oud 25th February 2011, 14:02
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Muis met twee vaders geboren

Ik vind het eerst en vooral zeer positief dat de wetenschap stilletjes aan verder geraakt met de vernieuwde technieken voor kinderen. Het is en blijft natuurlijk een grote stap voorwaarts in de evolutie en ontwikkeling van de wetenschap enerzijds, maar anderzijds is ook de ontwikkeling van de mens hierbij zeker betrokken. In dit artikel gaat het enkel maar om muizen, maar het verschijnsel bij vrouwelijke muizen bestaat ondertussen ook bij vrouwen. De volgende stap is om het verschijnsel bij mannelijke muizen ook bij mannen toe te passen. Het is dan ook een groot gebaar en signaal naar de homo's toe, die ondanks hun geaardheid en gebreken toch kinderen willen krijgen op een redelijk natuurlijke manier. Zelf vind ik dit heel persoonlijk, vooral omdat je ondanks je geaardheid toch nog altijd een kinderwens kan hebben die niet op adoptie steunt. Je wilt kinderen van jezelf of van je partner. Maar natuurlijk is het etische daarmee ook verbonden, en ik ben dan ook niet helemaal akkoord met alles wat er gebeurt. Er moet altijd een vrouwelijke tussenpersoon zijn en deze is synthetisch, ethisch is dat niet echt. En zoals ook al aangehaald, gaat de wetenschap redelijk ver. Er zijn natuurlijk voordelen die ik al heb besproken, maar er zijn ook een heleboel nadelen aan verbonden en waar niet altijd rekening mee wordt gehouden. We wachten af hoe het proces verder verloopt en misschien worden er oplossingen of alternatieven gevonden die wel ethisch verantwoord zijn.
Met citaat antwoorden