Enkele post bekijken
  #4  
Oud 24th February 2011, 17:04
IsabellHoremans IsabellHoremans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herentals
Posts: 40
Citaat:
Citaat:
Als de ouders helemaal niet geďnteresseerd zijn in wat hun kinderen doen en nooit het probleemgedrag afstraffen dan gaan de kinderen het als normaal zien en dat gedrag blijven stellen.


Ik ben absoluut niet akkoord met deze uitspraak. Leerlingen met probleemgedrag afstraffen is het slechtste wat je kan doen volgens mij en zal alleen maar averechts werken en het probleemgedrag stimuleren.

Ook ben ik niet akkoord met de boetes die Open VLD wil invoeren als ouders gestelde afspraken niet nakomen. En zoals Belinda al zei: Hoe ga je dat controleren? Boetes is een te drastische aanpak en ouders zijn niet altijd sterk genoeg om met het probleemgedrag van hun kind om te gaan. Het is niet simpel om kinderen met probleemgedrag op te voeden en het kan soms wel eens te veel worden voor de ouders.

Men kan zich beter nog meer focussen op hoe ze de leerling met het probleemgedrag kunnen helpen. Is dat niet het beste voor de leerling? Het zou niet om de ouders of de leerkracht moeten gaan, maar om de leerling! De ouders en leerkrachten moeten hierin wel een begeleidende rol spelen en de leerling helpen.
Met citaat antwoorden