Enkele post bekijken
  #2  
Oud 24th February 2011, 16:44
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 70
Ik vind het zeker ook een goed initiatief van de stad Diest om de leerlingen daadwerkelijk naar hun (nieuwe) school te voeren. De ouders van kinderen die nu nog in de Tovertuin zitten, hebben er immers niet zelf voor gekozen om hun kind naar een andere school te sturen. Ze worden eigenlijk verplicht om dat te doen. Voor hen vind ik het dus wel een spijtige zaak. Zij hebben de Tovertuin uitgekozen als school voor hun kinderen. Ofwel omdat die school hun voorkeur genoot qua situering (bv. het dichtst bij hun huis) ofwel qua opleiding en opvoeding in de klas. Zoals in het artikel ook al vermeld wordt, moet het vervoer dan ook mogelijk gemaakt worden voor alle kinderen. Het zou niet juist zijn om alleen Roma-kinderen op te pikken en hun (kansarme) buren te laten staan.

Na al het 'positieve' nieuws over het vervoer van de leerlingen naar hun nieuwe school, zit er volgens mij toch ook nog een iets 'negatievere' kant aan de sluiting van de school. Ze wordt immers gesloten omdat er te veel (bijna uitsluitend) allochtone leerlingen zitten. Door de school te sluiten en de leerlingen naar andere scholen te sturen wordt het probleem in mijn ogen alleen maar verplaatst. Men zegt wel dat er gewerkt wordt aan een goede spreiding van de leerlingen over de verschillende scholen in de buurt, maar die spreiding blijft ook niet eeuwig duren. Na een aantal jaren zullen de nieuwe allochtone leerlingen die ingeschreven worden zich weer meer en meer gaan groeperen en zo zal er een andere school ontstaan waar er meer allochtone dan autochtone leerlingen school lopen...
Met citaat antwoorden