Je moet zeker geen medelijden hebben met die modellen, gewoon omdat volgens mij de overgrote meerderheid het een fantastische job vindt, voor zolang het duurt dan toch.
Veerle Windels zegt het zelf, de meeste meisjes zijn meisjes die mager van nature zijn, meisjes die nog wél een hamburger eten, of een ijsje.
Iedereen kent zo toch wel iemand? Iemand waar we allemaal jaloers op zijn omdat die alles kan eten wat ze wil, terwijl wij al bijkomen als we nog maar naar een zak chips kíjken...
Je houdt het inderdaad niet vol als je altijd extreem moet dieten.
Je moet gewoon voldoen aan hele specifieke voorwaarden qua lichaamsbouw en dat is niet voor iedereen weggelegd. Ik denk ook bijvoorbeeld aan balletdansers, niet iedereen kan een prima ballerina worden. Je moet er vooral hard voor werken, maar je moet toch ook een beetje de juiste 'bouw' hebben.
En de mode- en reclamewereld gaat niet alleen maar om perfecte mensen: vandaag in de krant nog dit artikel:
Citaat:
L'Oréal kiest voor model zonder benen
Niet elk model hoeft lange benen te hebben. Dat bewijst cosmeticabedrijf L'Oréal met de keuze van hun nieuwe model zonder benen, de Amerikaanse Aimée Mullins.
Na Doutzen Kroes kiest L'Oréal opnieuw voor een opmerkelijk model. Want Aimée Mullins (35) is niet zomaar een model. Ze werd geboren zonder kuitspieren en verloor daardoor als éénjarige haar onderbenen. Dat heeft haar nooit tegengehouden een glansrijke carrière uit te bouwen. Ze studeerde aan de universiteit van Georgetown en werkte in het Pentagon. Als topsportster behaalde ze op de Paralymische Zomerspelen van 1996 een wereldrecord op de 100 meter hardlopen. Modellenbureaus merkten haar zo op en ze kreeg de kans om als actrice te werken. Voor L'Oréal is ze dus het perfecte mooie gezicht, zegt Cyril Chapuy van L'Oréal Paris: 'Aimée is subliem, charismatisch en sterk. Haar leven is bewonderenswaardig, in alle mogelijke betekenissen.' Aimée Mullins vindt het zelf een eer om tot de L'Oréal-familie toe te treden. 'L'Oréal-iconen behoren tot de mooiste vrouwen ter wereld. De slogan Want ik ben het waard betekent veel voor mij. Het gaat ook over zelfbevestiging en persoonlijkheid.' Mullins stond eerder al model voor Alexander McQueen.
Ook het parfum Mugler koos een paralympische atleet als gezicht van hun nieuwe mannenparfum A*Men. Sprinter Oscar Pistorius, ook wel bekend als blade runner, is te zien in de advertenties en video's voor de nieuwe geur.
http://www.standaard.be/artikel/det...kelid=G6I36P1RF
|
Oké, het is maar één welbepaald model, maar het is toch een teken aan de wand. Ook zogezegde 'plus-size models' zijn in opmars.
Vorig jaar bracht het V Magazine een plus-size issue uit, met onder meer een fotoshoot waar dezelfde outfit werd gedragen door een 'normaal' en een plus-size model. (zie link
http://models.com/v-magazine/v-size-1.html, per 'dag' een andere fotoshoot uit het blad) Het verschil is nauwelijks merkbaar.
Dus je ziet, het leeft wel in de modewereld, en ik denk dat er toch verandering op komst is...