Enkele post bekijken
Oud 23rd February 2011, 23:21
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User

Volgens mij hebben de ouders wel degelijk een invloed op het gedrag van de kinderen. Als de ouders helemaal niet geïnteresseerd zijn in wat hun kinderen doen en nooit het probleemgedrag afstraffen dan gaan de kinderen het als normaal zien en dat gedrag blijven stellen. Het is dus aan de mama's en papa's om hierop kordaat te reageren. Dat gaat uiteraard enkel wanneer ze op de hoogte zijn van wat er op school allemaal gebeurd.

Daarom vind ik het wel goed dat de mensen van Open VLD de ouders willen verplichten om naar oudercontacten te gaan. Ik begrijp heel goed dat het voor ouders niet altijd mogelijk is op de momenten die het school voorstelt (alhoewel dat die vaak 's avonds zijn en er dus meestal wel één van de twee kan komen). Voor deze ouders moet er de mogelijkheid zijn om op andere momenten bij de leerkracht langs te gaan en te praten over het kind.

Over het systeem met de boetes heb ik wel mijn bedenkingen. Hoe gaan ze die boetes innen? Welke bedragen en waar gaat het geld naartoe? Zal het daarmee opgelost zijn? Hier moeten ze nog verder over nadenken, maar verder ben ik er wel voor te vinden om ouders van probleemleerlingen te engageren zich meer om hun zoon/ dochter te bekommeren.
Met citaat antwoorden