Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd February 2011, 18:30
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Jammer dat dit voorvalt. Een dakloze man die al niet veel heeft beroven van het weinige dat hij bezit. Misschien was de gsm het enige dierbare dat deze man heeft en dan wordt dit nog eens weggenomen, verschrikkelijk!

En weeral is er een minderjarige betrokken bij een geweld pleging. Tegenwoordig horen we niets anders meer. Ik herinner mij de overval waarbij enkele minderjarigen het huis binnendrongen van een oude gehandicapte man en hem vastbonden op zijn stoel. Onder dwang, en met geweld, hebben ze de code van de bankkaart kunnen achterhalen. Vervolgens hebben ze de man zwaar toegetakeld achtergelaten. Een ander voorval: enkele jongeren die een bejaarde vrouw op straat aftuigen voor haar handtas. Detail: in de handtas zat niet eens zoveel geld. En dan zijn er nog tal van misdaden met jongeren in de hoofdrol. Het valt op dat de overvallen vaker gepleegd worden op 'weerloze' mensen: bejaarden, gehandicapten, daklozen,... Ik vind een overval plegen op weerloze mensen een laffe daad, de straf hiervoor kan niet streng genoeg zijn. Als dit soort overvallen blijft stijgen, ga ik nog bang worden om oud te worden.

Ik denk dat dit stijgend aantal overvallen is te wijten aan het feit dat de jongeren beseffen dat ze er met een lichte straf vanaf kunnen komen. Dit komt door onvoldoende plaatsen in jeugdgevangenissen. Ik hoop dat hier in de toekomst snel verandering in komt en dat deze jongeren voldoende lang afgezonderd kunnen worden van de maatschappij. Met de hoop dat ze dan beseffen dat een misdaad niet onbestraft kan blijven.
Met citaat antwoorden