22nd February 2011, 00:38
|
Registered User
|
|
|
|
Volgens mij is een multiculturele samenleving zeer moeilijk om te realiseren. We verschillen totaal van mens-, wereld- en godsbeeld. Hierdoor gaan er steeds problemen blijven ontstaan. Ik vind ook dat we als Europees land en als Europa een duidelijkere identiteit moeten opbouwen, zodat de immigranten zich kunnen identificeren met onze samenleving. Als dit kan gebeuren, dan gaan we niet meer naar een multiculturele samenleving, maar naar een multiraciale samenleving (een samenleving waarin verschillende 'rassen' met eenzelfde cultuur samenleven). Dit is volgens mij een veel beter samenlevingsmodel dan de multiculturele samenleving. Ik denk niet dat er iemand een probleem kan hebben met een immigrant die zich kan aanpassen aan onze samenleving.
Echter het moet natuurlijk van twee kanten komen. We kunnen niet verlangen dat de immigranten zich volledig gaan aanpassen aan onze hedendaagse samenleving. Ook onze mentaliteit zal moeten veranderen, anders vrees ik dat zowel de multiculturele als de multiraciale samenleving zal mislukken.
|