Enkele post bekijken
  #1  
Oud 19th February 2011, 18:57
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
Jongeren slaan dakloze in elkaar in Brussel-Zuid

Jongeren slaan dakloze in elkaar in Brussel-Zuid

BRUSSEL - Twee jongeren hebben vrijdagavond een dakloze man zwaar toegetakeld in het metrostation van Brussel-Zuid. Het slachtoffer werd beroofd van zijn gsm. De politie slaagde erin om de daders te vatten. Dat meldt het Brussels parket zaterdag.

De dakloze in het Zuidstation werd overvallen door een minderjarige en een meerderjarige. Beiden zijn reeds gekend voor andere feiten. Na analyse van camerabeelden heeft het parket de aanhouding gevraagd van de meerderjarige. Zijn 16-jarige kompaan wordt geplaatst in een gesloten instelling. De dakloze werd voor verzorging meegenomen naar het ziekenhuis.

Bron: www.destandaard.be

Mening: Dit voorval, waarbij een dakloze wordt aangevallen, is spijtig genoeg niet het enige. Dat twee jongeren een 'weerloze' man in elkaar slaan voor een toestelletje, dat versta ik niet. Tegenwoordig kan zo goed als iedereen een gsm kopen, dus ik vermoed dat het de jongeren eerder om de kick te doen was. Als dit de reden was, raad ik de jongeren aan om hun 'spanning' toch op een andere manier te zoeken (bv. bokswedstrijden).

Dat de twee jongeren snel opgepakt zijn, is een goede zaak. Dat dit m.b.v. camerabeelden gebeurd is, daar heb ik toch een beetje mijn bedenkingen bij. Steeds meer en meer worden er camera's geplaatst op openbare plaatsen om op die manier de 'slechte' burgers sneller te kunnen opsporen, maar wat met die 'goede' burgers die ook gefilmd worden? Zij worden tegelijkertijd ook gecontroleerd (~ beperkt in hun vrijheid).

Dat één van de twee jongeren 16 jaar is, baart mij wel wat zorgen. Je hoort wel vaker dat er bij geweldadige voorvallen één of meerdere minderjarigen betrokken zijn. Deze jongeren worden 'opgevangen' in een gesloten instelling en hun jeugd wordt hierdoor deels ontnomen. Naar mijn mening blijven deze jongeren later ook vaak kampen met probleemgedrag (artikel: 'gekend voor andere feiten'). Maar elke jongere die door een verblijf in zo'n gesloten instelling zijn gedrag verbeterd, is een vooruitgang!

Hopelijk herstelt de dakloze man snel en beseffen de twee jongeren wat ze deze man hebben aangedaan!
Met citaat antwoorden