Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th February 2011, 12:25
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Olen
Posts: 76
Ik vind het net als Christine Mattheeuws en Leen heel jammer dat er steeds minder jongeren kiezen voor het systeem van "leerjongen". Voor jongeren die schoolmoe zijn is dit een geweldig alternatief. Ze leren bij en moeten toch niet helder dagen op de schoolbanken zitten.

Het is ook zo dat ondernemingen vaak klagen over het feit dat de leerlingen die afstuderen niet genoeg kennis en vaardigheden hebben opgedaan. (Met andere woorden dat ze de theorie niet genoeg in de praktijk hebben omgezet). Ook daarvoor is het opleidingssysteem van Syntra een goede oplossing. De jongeren leren hun theorie door te ontdekken in de praktijk. We kunnen hier denk ik wel spreken over een win - win situatie voor beide partijen (zowel de onderneming als de student.)

Ik snap wel niet zo goed dat dit aantal de laatste jaren is afgenomen. Persoonlijk had ik verwacht dat het percentage eerder zou stijgen. Blijkbaar denken de jongeren, en zoals Leen het al aanhaalt de ouders, hier anders over. Als ouder wil je natuurlijk liefst dat je kind gewoon naar school gaat en een diploma haalt. Dit komt door de vele vooroordelen die er zijn voor leerlingen uit het BSO. Deze vind ik echter zeer onterecht. Niet iedereen heeft dezelfde talenten, dat maakt ons hoe we zijn, dat maakt ons uniek. We hebben nu eenmaal ook vakmensen nodig en die creëer je volgens mij nog altijd het beste door veel toe te passen in de praktijk. Echt jammer dat dit succes maar van korte duur was... Hopelijk komt het nog terug !
Met citaat antwoorden