![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
18th February 2011, 20:20
|
Registered User
|
|
|
|
Bij het lezen van het artikel had ik een dubbel gevoel. Het is positief dat men minder kankerdoden voorspelt. Zoals Sien hieronder al zegt is de geneeskunde er sterk op vooruit gegaan de laatste jaren. Toch geloof ik er niet echt in dat de hoeveelheid sterftegevallen aan kanker zou verminderen, want in het artikel “Haarden en kachels bron van kankerverwekkend fijn stof” ( http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=33107) staat dat men kanker kan krijgen van haarden en kachels. Er worden de laatste tijd veel verschillende producten getest op hun al of niet kankerverwekkend zijn. Steeds vindt men in die producten stoffen terug die in de richting van een bepaald soort kanker wijzen. Het zou natuurlijk een hele grote stap vooruit zijn in de geneeskunde als men het aantal gevallen van kanker zou kunnen verminderen. Ik denk echter dat het nog altijd belangrijker is om de kankerverwekkende stoffen uit onze omgeving te houden en /of te verwijderen. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
|