![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
17th February 2011, 11:50
|
Registered User
|
|
|
|
[QUOTE
Maar iedereen rijdt wel eens te snel (bij ons thuis hebben we inmiddels boete nr. 3 in twee weken aangekregen, maakt dat ons slechte chauffeurs?).
Ik vind dat de media dit opblaast tot een schandaal, terwijl dit eerder gaat om een akkefietje. Ik ben absoluut geen voorstander van te snel rijden, maar ik begrijp mensen die dat door de stress en de tijdsdruk hun snelheid al eens uit het oog verliezen.[/QUOTE]
Wat versta je onder een goed chauffeur? Wanneer je 3 boetes krijgt binnen de 2 weken, dan ben je volgens mij alleen maar een nonchalant bestuurder. Stress en/of tijdsdruk zijn geen vrijgeleide om zomaar te doen wat je wil. Je kan een paar keer geluk hebben, maar 1 keer onbezonnenheid kan wel het leven kosten aan een onfortuinlijke weggebruiker die, dankzij het egoïsme van de andere, zijn leven verliest.
Prins of "gewone" burger, iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen in het verkeer. Trouwens, een pedaal dieper indrukken kan iedereen. Dat maakt nog niet dat je jezelf op de borst moet kloppen met de woorden: "Ik kan goed rijden".
Een goed chauffeur is in mijn ogen iemand die én technisch kan rijden én de theorie in praktijk kan brengen (verkeersregels) én daarbij beseft dat de wegen niet alleen dienen voor zijn/haar eigen comfort, maar dat er ook nog anderen zijn die graag heelhuids op hun bestemming arriveren. Wie dat niet beseft, kan maar beter van achter het stuur blijven. Deze mensen zijn een gevaar in het verkeer, ook voor zichzelf. Een auto is een gebruiksvoorwerp, dat bij onverantwoord gebruik een moordwapen kan worden.
|