Enkele post bekijken
  #1  
Oud 15th February 2011, 22:18
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
Smet wil leraars op stage tijdens vakantie

dinsdag 15 februari 2011, 10u25Bron: de standaard


Smet wil leraars op stage tijdens vakantie
Marc Herremans
Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (sp.a) wil leerkrachten tijdens de schoolvakanties stage laten lopen in bedrijven. Dat moet de kloof tussen het onderwijs en de bedrijfswereld helpen dichten, schrijft Het Belang van Limburg dinsdag.
Smet wil mensen uit de bedrijfswereld aanmoedigen om in het onderwijs te stappen en leerkrachten tijdens de schoolvakanties bedrijfsstages laten volgen. Of die stages er op vrijwillige basis komen of in het takenpakket van de leerkracht zullen worden ingeschreven, is nog niet uitgemaakt.

Frank Vandenbroucke (sp.a), Smets voorganger op Onderwijs, had een aanmoedigingspremie voorzien voor leerkrachten die bedrijfsstages volgden. Maar die premie is bij de recente besparingen gesneuveld.

De christelijke vakbond COC wil alvast niet weten van verplichte bedrijfsstages tijdens de schoolvakanties. "Daar gaan we in geen geval op in", zegt Jos Vanderhoeven van de COC.

eigen mening:
hmm ik heb hier nogal een dubbel gevoel bij, als het op vrijwillige basis kan zie ik hierin geen enkel probleem, maar nog eens iets bijvoegen tot het takenpakket van de leerkracht? Dan zullen ze zeker geen leerkrachten meer vinden, wie wil nu 5dagen per week voor de klas staan en als het schoolvakanties zijn nog eens een bedrijfsstage volgen? Ik las op de site van de standaard ook een reactie van een lezer waarin hij/zij zei dat een minister van onderwijs minstens enkele jaren ervaring moet hebben in het onderwijs. Wel geen slecht idee, want in de hervormingen die eraan komen met TSO,BSO,KSO en ASO weg te werken zie ik geen voordelen integendeel.
Met citaat antwoorden