15th February 2011, 22:34
|
Registered User
|
|
|
|
De stem van het volk
Eerst en vooral wil ik duidelijk stellen dat ik het positief vind dat Moebarak is afgetreden. Zoals hiervoor is aangehaald waren zijn dictatoriale prestaties buitensporig en moest hier een einde aan gemaakt worden. Voor mij is het belangrijk dat de stem van het volk het gehaald heeft. Moebarak werd door zijn eigen volk met de rug tegen de muur gezet. Dit is een belangrijk gegeven, daar de macht zich heeft omgekeerd. Het volk nam de macht in handen en bleef zijn wil doordrukken. De vraag blijft nu natuurlijk hoe het verder zal gaan. Eerlijk gezegd heb ik hier geen goed oog in. Mij lijkt het reëel dat er met een kwinkslag er wordt voor gezorgd dat het nog steeds iets gaat weg hebben van een dictatoriaal regime. Dit zal uiteraard gepaard zijn met enkele vrijheden om het volk een beetje te sussen. Ik hoop uiteraard dat de democratie het haalt en dat er een einde gemaakt wordt aan de dictatoriale regimes. Hiermee bedoel ik ook de andere landen in Noord-Afrika (en elders). Hopelijk zorgt het voor een domino-effect bij de andere landen. Dit zal leiden tot enkele jaren van chaos, maar op lange termijn denk ik dat de wereld er positief zal uitkomen. Het volgend probleem is dan de toenemende globalisering... :-)
|