Enkele post bekijken
Oud 15th February 2011, 18:54
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Moslimbroederschap richt partij op

De situatie in Egypte is niet meer zo extreem als een aantal dagen/weken geleden, maar het is toch nog niet helemaal voorbij. Het volk wil zeker ingrijpen om nieuwe maatregelen en hervormingen door te voeren in het land. Partijen die onder Moeburak niet mochten, proberen nu hun slag thuis te slaan.
Enerzijds vind ik het wel positief dat het volk in opstand komt om in te gaan tegen de eisen en het beleid van president Moeburak, vooral omdat het toch niet gaat over enkele individuen. Op grote schaal gaat het toch over de meerderheid van de bevolking die in opstand is gekomen, dus dat wil al wel wat zeggen volgens mijn mening. Maar anderzijds zal Moeburak ook wel zijn redenen hebben gehad om die partijen te verbieden. Het kan altijd zijn dat hij zichzelf en zijn regering wou beschermen, maar als het land met zijn inwoners erop vooruitgaan dan zie ik geen reden tot een verbod voor de partijen. Hopelijk levert heel de situatie positieve gevolgen op lange termijn op voor Egypte en zijn inwoners. Wij wachten in elk geval af, hopelijk gaat de 'strijd' gepaard met vrede in plaats van radicale en gewelddadige opstanden.
Met citaat antwoorden