14th February 2011, 21:56
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door stef.ven
Het wordt tijd dat iemand opstaat en ons gewoon bewust maakt van de twee keuzes die we hebben; ofwel gaan we terug naar een regering à la pre-Leterme, dit betekent dus geen hervormingen, ofwel splitst ons land.
De Vlamingen die nog steeds geloven dat Wallonië toegevingen gaat doen zijn na ettelijke honderden dagen van vruchteloos onderhandelen ofwel serieuze optimisten ofwel hopend op de splitsing van ons land.
Geen van beide opties is ideaal voor de Vlaming of de Belg, maar onze huidige situatie is dat ook allesbehalve.
Ik opteer voor de eerste keuze, geen hervormingen. Als we werken aan Wallonië zullen zij geen 'profiteurs' blijven, ik weiger te geloven dat de Franstaligen in ons land met luiheid in de genen geboren worden.
[/B]
|
Hoe wil jij "werken" aan Wallonië zonder hervormingen door te voeren?
Het feit dat we in deze ongelooflijke puinhoop zitten komt net door het het halsstarrig weigeren om hervormingen door te voeren. En als ze wel doorgevoerd werden zaten ze met haken en ogen aan elkaar en maakten ze alles nog veel ingewikkelder dan het al was. En dat hebben de Franstaligen natuurlijk graag want dan pakt men graag uit met frasen als "België valt niet te splitsen".
We "werken" al decennia aan Wallonië, maar dan met het storten van miljarden euro's. (Sinds jouw en mijn geboorte al tussen de 98 en 203 miljard euro, afhankelijk van de berekening). Als je vind dat dat nog altijd niet genoeg is om de schijnbaar bodemloze put te vallen, dan staat het je vrij nog extra bij te leggen, maar ik bedank daar vriendelijk voor.
|